ویدئو وال چیست

ویدئو وال چیست

ویدئو وال چیست؟

ویدئو وال (video wall) یک مجموعه چند مانیتور ویژه است که از چندین مانیتور کامپیوتر، ویدئو پروژکتور یا تلویزیون تشکیل شده است که به طور پیوسته یا روی هم قرار گرفته اند تا یک صفحه نمایش بزرگ را تشکیل دهند.
فن‌آوری‌های معمولی نمایشگر عبارتند از: پنل‌های LCD، آرایه‌های LED با دید مستقیم، صفحه‌نمایش‌های پروجکشن ترکیبی، نمایشگرهای لیزری فسفر، و مکعب‌های نمایش عقب.

ویدئو وال از چندین نمایشگر تشکیل شده است که با هم کاشی کاری شده اند تا یک صفحه نمایش بزرگ را تشکیل دهند. در دنیای به هم پیوسته امروزی، فناوری دیوار ویدیویی تأثیر قابل توجهی بر همه شرکت‌ها، صرف نظر از صنعت، گذاشته است. این ابزار ایده آل برای انتقال اطلاعات مورد استفاده در طیف گسترده ای از محیط ها از فضاهای کاری شرکت ها گرفته تا تابلوهای لابی، فضاهای عمومی، کلاس های درس، سالن ها و اتاق های کنترل حیاتی است.

بسیاری از برندها و شرکت های بزرگ به اهمیت دیوارهای ویدئویی پی برده اند، و با مقرون به صرفه شدن و مقیاس پذیر شدن دیوارهای ویدئویی، بسیاری از سازمان های کوچکتر نیز وارد عمل شده اند و متوجه شده اند که چگونه این فناوری می تواند به آنها کمک کند تا بهره وری بیشتری داشته باشند و دید برندشان را افزایش دهند. .

مزایای استفاده از ویدئو وال و نحوه کار آنها

در اینجا ۶ مزیتی که یک ویدیو وال می تواند برای سازمان شما به ارمغان بیاورد آورده شده است:

۱- ارتباطات داخلی و خارجی

هر فضای کاری سازمانی، اتاق کنترل یا فضای عمومی تعداد زیادی داده و اطلاعات دارد که باید به کارمندان، مخاطبان یا مشتریان منتقل شود تا توجه آنها را جلب کند یا واکنشی را تحریک کند. “یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد”: دیوارهای ویدئویی به اشتراک گذاری بصری اطلاعات در زمان واقعی با تاثیر زیاد کمک می کنند. با تعداد زیاد پیکسل‌های موجود، آنها اجازه می‌دهند تا اطلاعاتی را که از منابع مختلف و در قالب‌های مختلف می‌آیند، ترکیب کنند.

بعنوال مثال:

  • فرودگاه ها از دیوارهای ویدئویی برای نمایش برنامه پروازها و همچنین تبلیغات و پیام های اضطراری در صورت تخلیه استفاده می کنند.
  • لابی‌های شرکتی یا Breakrooms ممکن است بخواهند اعلامیه‌های روزانه شرکت، داشبوردهای عملکرد کلیدی، فید RSS توییتر خود، پیام خوش آمدگویی برای یک مهمان مهم و شاید برخی پیام‌ها یا تبلیغات شرکتی را شامل شوند.
  • شرکت ها و دانشگاه ها از دیوارهای ویدئویی در اتاق های همکاری، کلاس های آموزشی/کلاس ها و مجموعه های تجسم استفاده می کنند. آنها ممکن است به استفاده از همکاری شخص ثالث یا نرم افزار آموزشی نیاز داشته باشند.
  • مراکز اورژانس از دیوارهای ویدئویی برای ارائه اطلاعات حیاتی به اپراتورها استفاده می کنند و به آنها کمک می کند تا به موقعیت های اضطراری پیچیده واکنش سریع و دقیق نشان دهند.
  • مراکز نظارت بر امنیت و حمل و نقل ممکن است نیاز به دسترسی به دوربین های IP و تعامل با سیستم های مدیریت ویدئو داشته باشند.

نیازهای خاص هر چه که باشد، ویدئو وال ها همراه با کنترلر ویدئو وال مناسب می توانند هر یک از سناریوهای بالا را انجام دهند و فقط با تخیل یا نبوغ شما محدود می شوند.

۲- پیکربندی و کنترل آسان

همه فن آوری های پیشرفته نباید پیچیده باشند. کنترل‌کننده‌های ویدیو وال پیکربندی و عملکرد دیوارهای ویدئویی را ساده می‌کنند و به کاربران امکان کنترل مطلق آنچه را که می‌خواهند، کجا و چگونه روی ویدیو وال نمایش دهند، می‌دهند. ارائه یک تجربه کاملاً قابل تنظیم بدون هیچ دانش برنامه نویسی. پردازنده‌های ویدیو وال برای همه انواع ویدیو وال در دسترس هستند، و برخی حتی یک پلتفرم نرم‌افزاری برای مدیریت توزیع محتوا در چندین دیوار ویدیویی در یک سازمان، یک مرکز یا حتی یک سازمان چند سایتی، همه از یک پلت فرم متمرکز ارائه می‌دهند.

همکاری با یک شرکت تولید کننده محتوا ممکن است تجربه تجسمی را که می‌خواهید ایجاد کنید، افزایش دهد و از سرمایه‌گذاری دیوار ویدیویی خود نهایت استفاده را ببرید.

۳- تعامل

مشتریان در عصر فناوری امروز از شرکت‌ها انتظار تعامل هوشمندانه و جذاب دارند. به این ترتیب، کارکنان از کارفرمایان خود نیز همین انتظار را دارند.

با دیوارهای ویدئویی، می‌توانید مشتریان و کارمندان را با گرافیکی باورنکردنی درگیر کنید، اما صفحه‌های لمسی سطح دیگری از تعامل را به ارمغان می‌آورند که در آن گرافیک و/یا اطلاعات با لمس صفحه یا بخشی از صفحه نمایش فعال می‌شوند.

۴- قابلیت اطمینان و اولین اثرگذاری ها

“شما هرگز شانس دومی برای ایجاد یک تاثیر اولیه عالی پیدا نمی کنید” آیا وارد یک شرکت شده اید و متوجه “صفحه آبی مرگ” در صفحه نمایش آنها شده اید؟ یا اینکه ویدیو وال دچار مشکل شده بود یا فقط خاموش بود؟ به طور معمول، چنین حادثه ای به احتمال زیاد به دلیل ناکافی بودن پردازنده ویدئو وال است که به ویدئو وال انرژی می دهد.

جدای از تصور بدی که خرابی دیوار ویدئویی ممکن است باعث شود، مهمتر از آن، در یک مرکز اورژانس یا یک مرکز نظارت امنیتی، خرابی دیوار ویدئویی می‌تواند فاجعه‌بار باشد. در حین سرمایه گذاری در یک ویدیو وال، ارزش سرمایه گذاری روی یک پردازنده ویدیو وال پیشرفته را دارد تا سرمایه گذاری خود را به حداکثر برسانید. پردازنده ویدئو وال مناسب نه تنها قابلیت اطمینان و امنیت را فراهم می کند، بلکه عملکرد و قابلیت استفاده را نیز افزایش می دهد.

۵- تصویرسازی با استفاده از چند منبع

غالباً از یک ویدیو وال برای نمایش محتوا از چندین منبع به طور همزمان استفاده می شود. اگر می‌خواهید جریان‌های ویدیویی را از کانال‌های متعدد و در قالب‌های مختلف به‌طور هم‌زمان بر روی ویدیو وال خود نمایش دهید، به یک پردازشگر ویدیو وال نیاز دارید، ترجیحاً یک پردازشگری که قابلیت همکاری با منابع مختلف داشته و می‌تواند هر فرمت منبع محتوا را پردازش کند و آن را در هر نوع فرمتی نمایش دهد. برخی از پردازنده‌های ویدیو وال محدودیت‌هایی در قالب دارند یا به یک نوع نمایشگر (LCD، LED، پروژکتور) در هر پردازنده محدود می‌شوند، در حالی که سایر پردازنده‌های پیشرفته‌تر نسبت به انواع منبع و نمایشگرها آگنوستیک هستند.

۶- افزایش انعطاف پذیری، مقیاس پذیری و خلاقیت

استقرار دیوار ویدیویی به محتوای دائمی در حال تغییر مانند تبلیغات، گرافیک، اخبار، داشبورد و هر اطلاعات دیگری اجازه می دهد تا به راحتی مدیریت، تغییر و کنترل شود. دیوارهای ویدئویی می توانند بدون نیاز به جایگزینی نمایشگرها بزرگ شوند، بلکه فقط با افزودن واحدهای بیشتر برای افزایش اندازه بوم شما. پردازشگر ویدئو وال مناسب را می توان در محل ارتقا داد تا نمایشگرهای بیشتری را بدون نیاز به تعویض کامل پردازنده خود به کار گیرد. با توانایی پردازش هر نوع محتوا از برنامه های مختلف و منابع نمایش در هر پیکربندی، اندازه یا نسبت ابعاد، سازندگان محتوا و مدیران این ظرفیت خلاقانه را دارند که تقریباً هر کاری را که می خواهند انجام دهند و به راحتی طرح ها و گرافیک ها را هر چند وقت یکبار که می خواهند تغییر دهند. با لمس یک دکمه

ویدئووال ها به شرکت ها تطبیق پذیری قابل توجهی در عملیات خود می دهد.

مزایای ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید و یک ویدیو وال را در سازمان خود بگنجانید تا تصویر برند خود را ارتقا دهید و بهره وری را افزایش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان کافیست به تلگرام یا واتساپ 09123223324 یک پیغام بدهید.

کلمات کلیدی : ویدئو وال چیست، ویدئووال، ویدئو وال چیست، ویدیووال،ویدئو وال چیست،Videowall،ویدئو وال چیست،مشخصات و قیمت ویدئو وال، خرید ویدئو وال،ویدئو وال چیست، تلویزیون شهری،ویدئو وال چیست،نمایشگر ویدئو وال،ویدئو وال چیست،ویدئو وال چیست،ویدئو وال چیست