پنل لمسی خازنی

فناوری پنل لمسی خازنی PCAP جدیدترین نسل از صفحه لمسی خازنی است که ارتقایافته ترین مدل لمسی خازنی است. صفحه های لمسی PCAP معمولاً برای محصولات مصرفی مانند تلفن های هوشمند یا تبلت استفاده می شوند. صفحه لمسی PCT فناوری جدید و انقلابی را برای محصولات جدید برای استفاده کاربران خانگی و صنعتی ایجاد کرده است.

اصطلاح مولتی تاچ بعد از ایجاد پنل لمسی خازنی معنا و مفهوم پیدا کرد.

تاچ پنل خازنی

عملکرد پنل لمسی خازنی

پنل لمسی خازنی

فناوری صفحات خازنی در هر دو طرف نوارهای رسانای شیشه ای دارد که با شیشه جدا شده اند.

الکترودهای غیر قابل مشاهده ITO که الکتریسیته را هدایت می کنند به صورت الماسی شکل یا به صورت ماتریس با 90 درجه تغییر مکان داده شده هستند.

در هر دو طرف الکترودها ولتاژ اعمال می شود که به موجب آن یک ظرفیت متقابل بوجود می آید. این روش تعیین دقیق و قابل اطمینان نقطه لمس را ممکن می سازد. یک شیشه روکش با دو طرف شیشه پوشش داده شده چسبانده شده است. (صفحه لمسی پشت شیشه)

پنل لمسی خازنی از قرار گرفتن و لمینیت کردن یک سنسور تاچ بین دو شیشه با ضخامت دلخواه تولید میشود که به آن G+G گویند که این مدل مشهورترین و رایجترین مدل است. با توجه به نیاز استفاده کننده امکان تولید با روشهای دیگر نیز وجود دارد.

پنل لمسی خازنی با یک دم به یک کنترلر متصل شده و این کنترلر با یک کابل USB به درگاه کامپیوتر متصل میشود. سیستم عامل مورد استفاده عبارت است از انواع ویندوز- اندروید – مک و لینوکس