معرفی انواع سیستم‌های لمسی سازی

معرفی انواع سیستم‌های لمسی سازی

تاکنون انواع مختلفی از محصولاتی که به کمک آنها امکان لمسی سازی مانیتور یا تلویزیون وجود تولید شده که ما در اینجا چهار نوع متداول و موجود در بازار را معرفی می کنیم

صفحه های لمسی از تلفن های هوشمند ما گرفته تا کیوسک های خود پرداز در فرودگاه وجود دارد. با توجه به کاربردهای فراوان آنها ، تعجب آور نیست که چندین نوع نمایشگر لمسی وجود دارد. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و برای کارهای خاص مناسب هستند.

آیا می دانستید فناوری صفحه لمسی در دهه 60 میلادی اختراع شد؟

بله درست است. مدتها قبل از ورود تلفن هوشمند گران بهای شما در اواخر سال 2000 ، پانل های لمسی برای تقریباً 4 دهه یک فناوری ثابت بودند. با وجود سادگی استفاده از پنل ها ،فناوری این 4 نوع صفحه لمسی مختلف اساسا پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد ،

صفحه های لمسی چیستند؟

خیلی ساده ، پانل های لمسی ، که به صفحه لمسی یا مانیتور لمسی نیز شناخته می شوند ، ابزاری هستند که به مردم امکان می دهد از طریق لمس مستقیم کامپیوتر را اداره کنند (لمسی سازی) . به طور خاص ، با استفاده از سنسورهای داخلی ، لمس کاربر شناسایی می شود ، سپس به یک دستورالعمل ترجمه می شود که به عملکرد قابل مشاهده منتقل می شود.

انواع مختلف صفحات لمسی سازی

با عمق بیشتر به جنبه فنی امور ، پنل های لمسی آنطور که به نظر می رسد چیزه بریده و خشکی نیستند. در حقیقت ، نحوه حس و واکنش آنها در برابر لمس می تواند بر اساس طرح های ذاتی آنها بسیار متفاوت باشد. به همین ترتیب ، عموما 4 نوع صفحه لمسی در استفاده  وجود دارد :

  • مقاومتی
  • نوری
  • خازنی
  • و مادون قرمز

در زیر ، ویژگی های آنها را بررسی خواهیم کرد که شامل مزایا ، معایب و کاربرد های واقعی محصول است.

انواع مولتی تاچ

  1. تاچ مقاومت
    پانل های لمسی مقاومتی انواع مقرون به صرفه ای هستند که با فشار وارد شده بر روی صفحه ، دستورات را تشخیص می دهند. این حساسیت فشار به طور کلی به لمس تک نقطه ای ، با یک صفحه نمایش حداکثر 20 اینچی محدود می شود ، که برای بسیاری از موارد استفاده مناسب است. اینها شامل انواع قلمهای اثر انگشتی است. در نتیجه ، در صورت استفاده صحیح ، پانل های لمسی مقاومتی حتی اگر قطره آب روی صفحه قرار بگیرد ، عملکرد مناسبی خواهند داشت.
    با این وجود ، در نتیجه این قابلیت پذیری ، بسیاری متوجه خواهند شد که پانل های لمسی مقاوم دوام کمتری نسبت به رقبا دارند. علاوه بر این ، با اتکا به لمس تک نقطه ای ، این نوع صفحه لمسی در واقع توانایی عملکرد چند لمسی را ندارد. صرف نظر از این ، پنل های لمسی مقاومتی اغلب در فروشگاه های مواد غذایی یافت می شوند ، جایی که به طور معمول پس از خرید کارت اعتباری به امضای مبتنی بر قلم نیاز است.
  2. تاچ مادون قرمز (IR)
    بعضی ها آن خیلی دوست دارند و برخی خیر. پنل های لمسی مادون قرمز قطعاً در گروه دوم قرار می گیرند. با تنظیم شبکه ای از پرتوهای مادون قرمز در سراسر صفحه ، که ممکن است تا 150 اینچ باشد ، لمس از طریق اختلال در این صفحه شناسایی می شود.
    اگرچه پنل های لمسی مادون قرمز بادوام هستند و از قابلیت چند لمسی پشتیبانی می کنند ، اما یک اشکال بالقوه دارد. به معنای واقعی کلمه، به مکانی که می نشینید بستگی دارد.
    در تکنولوژی مادون قرمز با وجود گرما ، صفحات لمسی مادون قرمز در آن عملکرد نسبتاً ضعیفی دارند ، به ویژه در معرض نور مستقیم خورشید. در چنین شرایطی ، برخلاف انگشتان شما ، پرتوهای خورشید می توانند پرتوهای نور مادون قرمز را مختل کنند. به همین ترتیب ، حتماً دستگاه صفحه لمسی مادون قرمز خود را در یک مکان مناسب تاریک قرار دهید.
  3. تاچ نوری
    نور و اختلال در آن نه تنها یک روش عالی برای تولید سایه بلکه برای طراحی نوع صفحه لمسی است. برای استفاده از این اصل ، پنل های لمسی  نوری برای لمس از طریق دوربین های مادون قرمز و ایجاد اختلال در نوارهای نور طراحی شده اند. این را می توان از طریق هر ورودی که می خواهید ، در حداکثر اندازه 100 اینچی آن ، از دستکش گرفته تا دست خالی و فراتر از آن ، بدست آورید.
    در مجموع ، صفحه های لمسی تصویربرداری نوری تقریباً همه کاره ترین گزینه ای است که جهان مبتنی بر لمس می تواند ارائه دهد. از دوام که دارند گرفته تا انواع ورودی چند لمسی ، و چندکاره ،  اگرچه تنها عیب آن ممکن است طراحی غیر جمع و جور آن باشد ، اما کاربرد های رایج صفحه های لمسی نوری شامل انواع خاصی از وایت بردهای تعاملی است.
  4. تاچ خازنی
    اگر با اصطلاح “با آنچه می دانید بروید” آشنا باشید ، پس صفحه های لمسی خازنی بهترین نوع صفحه لمسی برای شما هستند. حالا می توانید حدس بزنید که از کجا می دانید.
    از طریق تشخیص لمسی مبتنی بر الکتریکی ، پانل های لمسی خازنی پیش بینی شده به دلیل دقت بالا و زمان پاسخگویی با سرعت بالا شناخته می شوند. بیشتر این که آنها دارای قابلیت چند لمسی هستند و می توانند در دستگاه های کوچک ، جمع و جور و در عین حال گران قیمت مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به فناوری اساسی آنها ، مقیاس گذاری تا اندازه های بزرگتر چالش برانگیز است.
انواع صفحه لمسی در دنیای حرفه ای

تصور اینکه کاربرد این انواع صفحات لمسی محدود به دستگاه های سطح مصرف کننده یا حتی مواردی باشد که قبلاً ذکر شد ، اشتباه خواهد بود. واقعاً ، این انواع صفحه لمسی را می توان در طول زندگی روزمره و در صنایع مختلف یافت.

بیشتر این که در بسیاری از این صنایع ، این صفحات لمسی  برای بازاریابی کمتر محصولات به مصرف کنندگان و  فروش راه حل بیشتر برای مشاغل استفاده می شود. خواه از نظر مالی ، ساخت ، خرده فروشی ، دارو یا آموزش باشد ، همیشه نیاز به راه حل های مبتنی بر لمس وجود دارد. در رابطه با به اصطلاح “اینترنت اشیاء” ، این راه حل های مبتنی بر تاچ، نقش اصلی را در مسایل مربوط به صنعت بازی می کنند.

در عمل ، این راه حل ها تا حد زیادی نوعی مدیریت پرسنل را ارائه می دهند. به عنوان مثال ، در بیمارستان ها ، فروشگاه ها یا بانک ها ، می توان از این نوع صفحه لمسی برای پاسخ به س questionsالات اساسی ، ارائه اطلاعات مربوط به محصول یا ارائه دستورالعمل ها ، بر اساس نیاز کاربر استفاده کرد. از طرف دیگر ، وقتی صحبت از تولید می شود ، این راه حل ها مدیریت کارمندان را به شکل احتمالی تخصیص محل کار یا ردیابی حضور و غیاب امکان پذیر می کنند.

در عمل ، این راه حل ها تا حد زیادی نوعی مدیریت پرسنل را ارائه می دهند. به عنوان مثال ، در بیمارستان ها ، فروشگاه ها یا بانک ها می توان از این نوع صفحه لمسی برای پاسخ به سوالات اساسی استفاده کرد ،اطلاعات محصول یا راهنمایی های ارائه شده را بر اساس نیاز کاربر ارائه داد. از طرف دیگر ، وقتی صحبت از تولید می شود ، این راه حل ها مدیریت کارمندان را به صورت احتمالی تخصیص محل کار یا ردیابی حضور و غیاب امکان پذیر می کنند.خرده فروشی

در پایان داستان، پنل های لمسی اینجا هستند تا بمانند. در چهار دهه پس از تأسیس ، سطح پذیرش این فناوری قابل توجه است. اگرچه ممکن است در مورد جزئیات خاص هر نوع صفحه لمسی خیلی درجریان  نباشید ، اما امیدواریم که اکنون این موقعیت رسیده باشید که این تکنولوژی کاملاً به شما کمک خواهد کرد ، خصوصاً اگر به انتخاب راه حل های مبتنی بر لمس توسط محصولات ما انتخاب کنید.