صفحه لمسی خازنی چیست و چگونه کارمی کنند؟

صفحه لمسی خازنی چیست و چگونه کارمی کنند؟

صفحه لمسی خازنی یک صفحه نمایش کنترل است که از لمس رسانای انگشت انسان یا یک دستگاه ویژه برای ورودی استفاده می کند.

برخلاف پانل های مقاومتی و موج سطحی ، که می توانند ورودی را از طریق انگشتان یا قلم های ساده درک کنند ، پانل های صفحه لمسی خازنی را باید با انگشت یا قلم یا دستکش مخصوص خازنی لمس کرد. این پانل با ماده ای پوشانده شده است که می تواند بارهای الکتریکی را ذخیره کند و با تغییر ظرفیت در آن محل ، محل لمس صفحه نمایش داده می شود.

اجزاء صفحات خازنی

با لمس یک صفحه خازنی ، مقدار کمی شارژ به نقطه تماس کشیده می شود که تبدیل به یک خازن کاربردی می شود. تغییر در میدان الکترواستاتیک برای یافتن مکان اندازه گیری می شود. در بعضی از طراحی ها ، مدارهای واقع در هر گوشه پانل شارژ را اندازه گیری می کنند و اطلاعات را برای پردازش به کنترل کننده می فرستند. در صفحات چند لمسی ، سنسورها در یک شبکه قرار گرفته اند تا ورودی پیچیده تری را فعال کنند.

ورودی به صفحه های لمسی مقاوم از طریق فشار کار می کند و در نتیجه دو لایه رسانا به هم فشار می آیند. در مقایسه ، صفحه های لمسی خازنی تحت تأثیر عناصر خارجی قرار نمی گیرند ، از وضوح بالایی برخوردار هستند و امکان عملکرد راحت تر را با تماس سبک تر و دقت بیشتر فراهم می کنند.

بسیاری از تلفن های هوشمند فعلی ، اسمارت فون ها و سایر دستگاه های تلفن همراه به لمس خازنی متکی هستند ، از جمله تلفن های اندرویدی و مایکروسافت سورفیس و همچنین آیفون ، آیپد وسایر محصولات اپل.

کلمات کلیدی : صفحه لمسی خازنی، صفحه لمسی خازنی، صفحه تاچ، تاچ پنل، هوشمندسازی، لمسی سازی، تاچ فریم ، تلویزیون لمسی، مانیتور تاچ، تاچ فریم، خرید تاچ مونیتور، مانیتور صنعتی لمسی، مانیتور صنعتی پنتوس، مانیتور صنعتی شارپ، بهترین مانیتور صنعتی، مانیتور صنعتی فیلیپس، مانیتور صنعتی 22 اینچ، مانیتور صنعتی جی پلاس، مانیتور صنعتی 65 اینچ، نمایشگر لمسی